Fagbrev, jobbsøking og comeback

Hei – long time, no see! Det har virkelig skjedd en god del siden jeg skrev noe her sist. Ser det har gått nesten to måneder siden jeg publiserte et blogginnlegg, og nå er jeg motivert for å prøve å komme meg tilbake i bloggens verden igjen.

Jeg ser at sist jeg oppdaterte dere, holdt jeg på med øving til fagprøven. Det var uten tvil en av de gøyeste, tøffeste og mest adrenalinfylte ukene jeg har hatt i livet, hvor jeg mange ganger merket at jeg tvilte på meg selv. Ville jeg klare dette, hva om jeg stryker, gjør dette slik at jeg stryker, er dette nok dokumentasjon? Huff, jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at det er en goood stund til jeg tar et til fagbrev, om jeg noensinne skulle gjøre det igjen. Jeg var et skikkelig nervevrak den siste dagen, når sensorene skulle komme, og jeg fikk merke hva adrenalin gjør med kroppen. 3 timer med søvn, mye stress, ingenting å spise og et adrenalinrush uten like, det var min tirsdag oppsummert helt til vi fikk dommen – bestått. Jeg gråt av glede, og merket at etterhvert som stresset og adrenalinrushet ga seg, ble jeg bare mer og mer sliten. Da lot jeg endelig meg selv kjenne på følelsen av hva lite søvn, lite mat og mye stress, hadde gjort med meg den dagen. Vi skulle ut å feire med middag på Egon, sammen med mamma, pappa og lillebroren min på kvelden, og da vi var ferdige der, gikk jeg rett og la meg. Kroppen var sliten noen dager etter den uken, for å si det slik, men mestringsfølelsen, den var helt fantastisk. Det er ganske kult å tenke på at jeg faktisk sitter med et fagbrev nå, etter å ha vært 3 1/2 år i lære. Industrimekaniker. Det er jeg nå, og helt ærlig – jeg er så utrolig stolt av meg selv. <3

Nå er et kapittel lukket bak meg, da jeg ikke fikk fortsette når kontrakten min gikk ut der jeg var i lære. Jeg har begynt jobbsøkingen for alvor, og var på et intervju på torsdag. Det blir spennende å se om det kan føre til en jobb, jeg vet at det er tøffe tider, mange trenger jobb og det er mange om beinet i disse dager. Jeg krysser alt jeg kan, for at jeg kanskje gjorde et godt nok inntrykk på han jeg var på intervju med, at han ønsker å ansette meg. Da skal jeg jobbe i butikk, som spesialiserer seg på salg til bedrifter for det meste, men som privatpersoner også kan handle hos. Jeg håper virkelig at jeg kan være heldig nok til å få den, siden det hadde vært gøy å komme seg inn på arbeidsmarkedet igjen så raskt som mulig. Jeg får svar neste uke, og dere skal selvfølgelig få vite om jeg fikk jobben eller ikke, når den tid kommer.

Det var litt om de to tingene som har stått mest i hodet mitt de siste to månedene, den ene har heldigvis gått bra – men håpet lever om at den siste også skal gi et positivt svar om ikke mange dagene. Jeg skal virkelig komme tilbake for fullt her nå, og gleder meg masse til det kjenner jeg. Bloggen har vært savnet, samme med YouTube – men i går ble det spilt inn ikke bare en, men to videoer til kanalen min. Jeg og en av mine beste venninner min Edith, har nemlig gått sammen og spilt inn to morsomme videoer, og den første kommer ut allerede i morgen. Dere kan glede dere, vi har virkelig hatt det både gøy og fælt med å spille inn de to. For å gi dere et hint om hva som kommer, kan jeg si så mye som at jeg hadde litt dårlig samvittighet for Edith etter videoene var spilt inn.. Håper dere vil følge meg på mine sosiale medier, for å følge med når jeg legger ut nye blogginnlegg og videoer på YouTube.

INSTAGRAM: mailinnaske – SNAPCHAT: mailinnaske – YOUTUBE: HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg