Min lørdag time for time

Hei! I går bestemte jeg meg for å ta dere med på lørdagen min, i et aldri så lite time for time blogginnlegg. Jeg hadde med meg kameraet rundt omkring, og dokumenterte alt som skjedde i løpet av dagen.

Klokken 08:30:

Vekkerklokken ringer, og det er på tide å stå opp. Vi hopper inn i fjøsklærne begge to, og Kjetil sørger for at Solo får en liten luftetur, mens jeg setter en deig til heving. Når det er gjort, kjører vi til fjøset til pappa.

Klokken 09:00:

Vi ankommer fjøset, og begynner med gjøremålene vi har her. Vi ordner slik at oksene får mat inne i fjøset, og passer samtidig på å sjekke hvordan det står til med dyrene som går ute.

Klokken 10:00:

Vi er kommet oss hjem igjen, og møter en kjempeglad Solo i døren. Vi bestemmer oss for å gi henne en god tur, før vi går inn og tar oss en dusj.

Klokken 10:40:

Jeg starter på dagens frokost, som er horn fylt med ost og skinke. Jeg kjevler ut deigen, og får til sammen 12 herlige horn som blir satt til en liten heving på ovnen før de skal stekes.

Klokken 11:15:

Hornene er ferdige, og blir tatt ut av ovnen. Like vellykkede som alltid! Vi bestemmer oss for å kose oss med Castle, i mens vi nyter den gode frokosten.

Klokken 14:20:

Etter noen timer med serietitting og avslapping, er Kjetil klar for å bli kjørt til Manchester United supporterene sin pub i Stavanger. Der møtte han noen han har blitt kjent med, gjennom tiden vi har vært på pub og sett kamper. Jeg ble selvutnevnt sjåfør, siden vi skulle være avløsere for pappa på ettermiddagen også.

Klokken 15:20:

Jeg var på plass i fjøset, hvor jeg skulle sjekke at fórvognen gikk som den skulle og eventuelt gjevne ut gresset oppi den litt. Oksene fikk også litt “lørdagsgodt” i form av mjøl, også koste jeg litt med de, før jeg tok turen hjemover.

Klokken 16:00:

Jeg kommer hjem, og lufter Solo, før jeg kommer meg i dusjen. Når jeg var ferdig å dusje, var det rett i Manchester United drakten, og få på TVen for å få med seg kampen mellom United og Leicester. Solo også fikk på seg sin drakt, som egentlig er en babydrakt vi kjøpte til henne. Vi heiet United fram, og til vår store glede ble det seier på oss i dag.

Klokken 17:50:

Kampen var over, og jeg beveget meg igjen mot byen for å hente Kjetil. Vi kjørte innom McDonalds for å kjøpe kveldens middag, og etterpå handlet vi inn middag til søndagen på Coop Obs. Deretter kjørte vi hjemover.

Klokken 20:00:

Da kom vi hjem til en giret Solo, som var kjempeglad for at begge to kom hjem denne gangen. Jeg frisket opp sminken min litt, og skiftet klær, før jeg tok fatt på veien tilbake til byen.

Klokken 20:45:

Da ankom jeg byen, og gikk opp mot kinoen for å møte Kamilla, Chris, Alex og Sara. Vi skulle se “IT: Chapter 2”, som dessverre var mye dårligere enn film nummer 1.. Mye repeterende fra den første filmen, men den hadde sine øyeblikk der den var bra også. Den varte i nesten 3 timer, så jeg var ikke hjemme før over midnatt. Da ble jeg møtt av Solo, som jeg tok med ut en tur, før vi gikk og la oss.

Håper dere syns det var gøy å få et innblikk i lørdagen min, det var i hvert fall veldig gøy å skrive og knipse bilder. Måtte dere ha en fin søndag, vi blogges mer senere i dag!

 

INSTAGRAM – HER

SNAPCHAT – MAILINNASKE

YOUTUBE – HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg