En viktig bit av krigshistorien

Hei på dere. Som jeg skrev i forrige blogginnlegg, skulle vi damene ut å utforske bunkersene som er her på Kvitsøy. Vi fikk sett blant annet tyske kystfort, som det var mange av rundt om i Rogaland fylke, blant annet på Bokn, Fjøløy, Finnøy, Ulsnes, Tau og Grødem. Det var akkurat som å bli tatt tilbake til barndommen, for vi var mye ute på tur og utforsket bunkerser når vi var yngre. Pappa tok initiativet til det, og vi har mange gode minner fra de turene. Jeg kjenner faktisk at jeg savner det, nå når jeg skriver om det..<3

Det er veldig rart å tenke på, at det kun er 80 år siden landet vårt var okkupert av tyske soldater under 2. verdenskrig, og 75 år siden krigen sluttet. Det er både spennende og trist med krigshistorie, men så klart også viktig å lære om. Om det hadde blitt en ny krig, vet jeg hvertfall hva jeg hadde ønsket å gjøre, nemlig kjempet for landet vårt.

Bunkerser er virkelig en viktig bit av krigshistorien, og jeg syns det er veldig bra at vi har tatt vare på de såpass bra som vi har. Det var gøy å utforske noen av bunkersene her ute, og jeg er glad for at vi fortsatt har noen til gode til en annen dag. Jeg må kanskje foreslå for pappa at vi skal komme oss ut hit, for å gå i de sammen.

Følg meg gjerne på Instagram her – YouTube her – Snapchat: mailinnaske

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg