Fire mageøvelser du kan gjøre hjemme

Mange av treningssentrene er stengt rundt om i landet, det jeg trener på har stengt fram til 18. januar. Så planen min om å komme i gang med treningen på senter gikk litt i vasken, så da bestemte jeg meg for å kjøre hjemmetrening i går. Da jeg skulle starte, fikk jeg en idé om at jeg kunne vise dere litt forskjellige øvelser jeg liker å gjøre, og tenkte at jeg kunne starte med mageøvelser. Nå er jeg ingen ekspert på dette, men vi kan alle kan trenge litt inspirasjon til gode hjemmeøvelser. Derfor tenkte jeg i første omgang å dele fire mageøvelser, som du kan gjøre hjemme.

Første øvelse – Tip Toe:

Første steg er å ta beina bøyd i en 90 graders vinkel og ha ryggen godt inntil gulvet.

Neste steg er å fortsette å holde 90 graders vinkel med foten, mens du tar den ned i bakken til du treffer tærne. Pass på at ryggen fortsatt er godt inntil gulvet, og stram magen mens du tar annenhver fot ned til bakken.

Andre øvelse – Planken:

Plasser albuene i gulvet, og rett ut kroppen slik du ser jeg gjør på bildet. Viktig å unngå svai i korsryggen, slik at du unngår å få vondt i ryggen av å utføre øvelsen.

Hvis den vanlige versjonen av planken blir for tung, kan du gjøre den lettere ved å sette knærne i bakken.

Øvelse tre – Russian Twist

Sett deg på gulvet, og løft beina opp fra bakken. Hold ryggen strak, og ta gjerne beina i kryss, jeg personlig føler det gjør det lettere. Du kan også forenkle den ved å ha beina ned i bakken, om du ikke helt finner balansen. Bruk gjerne en flaske med vann, for å få litt vekt, slik du ser jeg gjør på bildet.

Deretter skal du rotere flasken fra den ene siden til den andre, i ditt eget tempo. Hold balansen, og ikke krom ryggen, den skal være rett hele tiden.

Øvelse fire – Mountain climber

Startposisjon er planke på strake hender, og viktig å unngå svai i ryggen.

Annen hvert bein trekkes opp mot motsatt albue, rygg og armer holdes rette.

Håper dette var til litt hjelp og inspirasjon!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg