Forandring fryder

God torsdagskveld! Blogg.no var nede i går da jeg hadde tenkt å blogge, derfor ble det ikke noen oppdatering fra denne kanten. Det er heldigvis oppe og går igjen i dag! Etter jeg var ferdig på jobb i går, ble det vasking hos farmor og farfar. Jeg er der og vasker en gang i uken, med mindre vi avtaler noe annet. Når jeg var ferdig å vaske, skulle farmor og jeg handle, men rett før vi skulle gå ringte mamma meg. Hun lurte på om jeg ville komme å fikse håret på frisørsalongen hennes, siden jeg hadde spurt om jeg kunne få fikset det før Oslo-turen. Da ble det bare å kaste seg rundt å komme seg til salongen hennes, hvor det ble litt forandring på både hårfarge og lengde.

Good Thursday evening. Blogg.no was down yesterday when I planned to blog, so therefore it was quiet here on the blog. Luckily it is up and running today! After work yesterday, I went to clean at my grandparents. I clean there once a week, unless we make another deal. When I was done cleaning, my mum called and asked if I wanted to come fix my hair, since I asked her if we could fix it before we go to Oslo. I drove out to her saloon, where we changed both my hair color and length.

Når vi var ferdige med håret mitt, kjørte vi ned til Brustad bua, hvor vi kjøpte hver sitt påsmurte horn og noe å drikke. Dette tok vi med oss ned til et vann som heter Mosvatnet, hvor vi satt oss på en benk og nøt “middagen” vår. Vi fikk ikke sitte alene lenge, før både duer, ender og hettemåker var rundt oss, haha. De fikk så klart smake litt de også, og vi fikk oss masse god latter på hvor oppfinnsomme fuglene var på å prøve å få mat av oss. Duene spesielt, de landet rett ved siden og på oss, og prøvde å stjele maten vår. Vi hadde det gøy, og når vi skulle gå, fulgte fuglene etter oss et lite stykke til og med. Jeg hadde fortsatt litt igjen av hornet mitt, så det var nok derfor.

When we were done with my hair, we drove down to Brustad bua, where we got ourself some food and something to drink. We brought this down to Mosvatnet, a water that is not far from Brustad. We sat down in a bench to enjoy our “dinner”. We did not sit alone for a long time, because we got company from seagulls, pigeons and ducks. We laughed a lot, because of the birds ways to try to steal our food. They landed right next to us and on our laps. We had a great time, and when we were leaving the birds followed us a bit. I still had a little food left, so that has to be the reason.

Når vi var ferdige med maten, kjørte mamma meg tilbake til salongen, hvor jeg hentet bilen min. Jeg kjørte til farmor og farfar igjen, slik at farmor og jeg kunne handle sammen, før jeg kjørte hjem. Det var virkelig en fin dag i går <3

When we were done with our food, my mum drove me back to her saloon, where I picked up my car. I drove back to my grandparents to go grocery shopping with my grandmother. After that I went home. It was a really nice day yesterday <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg