Min torsdag – time for time

Goood fredagsmorgen – tenk at helgen har kommet nok en gang! I går morges fikk jeg ideen om å lage et blogginnlegg som jeg ikke har gjort på en god stund, nemlig et time for time innlegg. Derfor ble kameraet med meg gjennom hele dagen, slik at jeg kunne ta dere med gjennom torsdagen min.

Klokken 08:30

Da stod Solo og jeg opp, etter å ha ligget en stund våkne i sengen. Deilig med en litt lat morgen for en gangs skyld. Jeg sørget for at Solo fikk seg en liten tissetur ut i hagen, og selvfølgelig også frokost. Det samme gjorde jeg, og det ble en av mine favorittfrokoster i disse dager, nemlig polarbrød med majones og kalkunskinke med krydder. Mens jeg spiste så jeg en episode med Lucifer, som jeg også forøvrig har blitt hekta på etter at jeg bare skulle prøve å se første episode, haha.

Klokken 09:30

Solo og jeg er klare for en lenger tur, frokosten er inntatt og nå er det en topp som heter Pilå som står for tur. Vel oppe møter vi på en annen som også har gått tur opp, som kan fortelle oss at det var en katt der i tillegg. Tror jeg vet hvem den katten er sin, for en venninne av meg sin katt pleier å ferdes der oppe med gjevne mellomrom. Solo begynte å bjeffe litt, men roet seg da jeg fikk henne litt på avstand. På vei ned igjen var jeg litt smånervøs når vi møtte på en god del sauer med lam, da er ikke sauene mye nådige om de bestemmer seg for å jage deg bort. Heldigvis ingen som jaget oss, og godt var det!

Klokken 10:30

Vi kommer hjem igjen, og det første som må gjøres er å få Solo ren og pen. Hun blir en duracellkanin etterpå som vanlig, og jeg hopper i dusjen så fort hun er ferdigdusjet. Når jeg er ferdig i dusjen, sminker jeg meg, slik at jeg får tatt noen bilder til dagens første blogginnlegg.

Klokken 11:30

Jeg har rigget meg til på kontoret, og setter i gang med redigering av bildene til blogginnlegget, før jeg setter i gang å skrive.

Klokken 12:15

Jeg har fått skrevet ferdig og publisert innlegget, og gjør meg klar til å komme meg avgårde til både Madla Amfi og Stavanger Dekksenter. Fant ikke bilnøklene med en gang, men heldigvis dukket det opp i minnet hvor jeg hadde lagt dem sist etter en liten leteaksjon, haha. Kommer meg i bilen og setter kurs mot byen.

Klokken 12:50

Parkerer på Madla Amfi, og kommer meg inn til Vita for å se om de har det jeg er på jakt etter. Heldigvis har de masse Self Tan Drops, og jeg fikk tak i det jeg kom for. Ender også opp med å kjøpe meg en beautyblender og en leppestift fra Jeffree Star Cosmetics. Når det er i boks, kommer jeg meg i bilen igjen, for å suse avgårde til dekksenteret.

Klokken 13:30

Jeg kommer til dekksenteret, hvor jeg blir bedt om å kjøre bilen vår inn i hallen hvor de utfører dekkskiftene. Jeg snakker litt med onkelen min som jobber der, før han går og hjelper til med bilen min. I mens venter jeg bare, og blir sittende rundt 25 minutter før jeg får beskjed om at nå kan jeg betale og komme meg avgårde igjen.

Klokken 14:00 

På vei hjemover, kommer jeg på at jeg kan gå innom butikken. Der handler jeg litt forskjellig til hytteturen, og vel tilbake i bilen ringer jeg pappa for å høre om jeg kan komme å fylle luft i dekkene. Bilen ga nemlig beskjed at dekktrykket ikke var riktig, og det hadde den rett i. Derfor ble det en liten tur innom på gården til foreldrene mine, for å låne kompressoren til pappa litt.

Klokken 15:15

Vel hjemme igjen, og Kjetil var også kommet hjem. Vi skulle egentlig ha restene fra gårsdagens pastasalat, men det var bare nok til en person. Litt dårlig planlegging av meg, så jeg ender opp med å lage meg minipizzaer i stedet. Planen var å ha tomatsaus, ost og spekeskinke på, men den spekeskinken vi hadde i kjøleskapet var uheldigvis gått ut på dato. Kjetil skulle heldigvis ned på butikken for å kjøpe brus, som jeg hadde glemt da jeg var der, og derfor ble det litt venting på at han skulle komme med spekeskinke til meg.

Klokken 16:00

Endelig tid for litt etterlengtet mat. Jeg fikk ikke tid til å spise lunsj, så det var en del timer siden jeg hadde spist sist. Oppå pizzaene ble det mammas hjemmelagede pesto, og som vanlig smakte det helt amazing.

Klokken 16:30

Tid for å ta antrekksbilder til dagens andre blogginnlegg. Kjetil er snill og blir fotografen min for en liten stund, og jeg blir veldig fornøyd med bildene han tar av meg. Greit å slippe styret med selvutløser og kamerastativ for en gangs skyld, hehe.

Klokken 16:45

Siden antrekksbildene er i boks, skifter jeg til litt mer egnede klær for rydding og vasking av hus. Jeg støvsuger, vasker gulv, vasker klær og litt til. Jeg fikk gjort det jeg ønsket å gjøre før vi skal reise avgårde for helgen, og kan fint kose meg på hytta med god samvittighet.

Klokken 18:30

Jeg er ferdig med ryddingen og vaskingen, og setter meg derfor ned for å få ut dagens andre blogginnlegg. I tillegg forhåndsskriver jeg blogginnlegg, slik at jeg har noe til helgen, om jeg skulle se at det blir litt knapt med tid til å blogge på hytta.

Klokken 19:45

Da blir det endelig litt avslapping på meg også, jeg sier meg fornøyd med egen innsats og legger meg på sofaen med Solo super og snacks, for å se noen episoder med Lucifer.

Ja, der har dere torsdagen min oppsummert. Håper dere syns det var gøy å lese, jeg vet selv at jeg liker godt slike blogginnlegg. Ha en fantastisk start på dagen, fine dere – vi blogges mer senere i dag <3

Følg meg gjerne på Instagram her – YouTube her – Snapchat og Tik Tok: mailinnaske

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg