Når en er redd for reaksjoner

Har du noen gang villet legge ut et bilde, men du er redd for hva folk kommer til å tenke? Har du noen gang skrevet noe, men du er for redd til å publisere det? Redd for disse reaksjonene.. Hvorfor er det slik at vi mennesker er så opptatte av hva alle rundt oss tenker om det vi gjør? Jeg ville legge ut et bilde på Snapchat i dag, hvor jeg gjorde meg litt til.. Jeg endte opp med å lagre det, men aldri publisere det. Hvorfor? For jeg tenkte på hva folk kom til å synes. Jeg hører stadig om folk rundt meg som blir kritisert for at de kanskje gjør noe feil, gjør noe annerledes.. Men vet dere hva? Fuck det! Jeg syns at vi alle skal bare gi litt mer f**n i hva alle andre tenker om en, hvorfor skal vi egentlig bry oss så mye? Du kan komme langt med å ikke bry deg om hva andre mener, og bare følge din egen vei. Vet dere hva, jeg skal faktisk publisere det bildet jeg ikke turte å publisere i dag, here you go peeps:

Ikke mitt verste bilde sånn egentlig, og vet dere hva? Det føles så befriende å bare vise dere hvilket bilde det var snakk om. Jeg angrer egentlig på at jeg ikke bare publiserte det, men jeg var redd for at jeg skulle få reaksjoner på det, og mest sannsynlig hadde det ikke kommet noen. Det er i hodet vårt det skjer, vi stopper oss selv før vi overhodet gjør noe “feil”. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å publisere dette allerede.. men når det er publisert, kan jeg tenke at: JEG GJORDE DET! Da er allerede første steget tatt, og jeg vil prøve å være mer confident framover, og publisere det jeg vil publisere – uten å tenke på hvem som leser. For ja, jeg har mange jeg kjenner som leser denne bloggen, og derfor har jeg i mange tilfeller pyntet på ting og latt være å skrive om ting pga det. Nå vil jeg heller prøve å skrive om det jeg vil skrive om, lage videoer til youtuben min og bare prøve å få denne bloggen opp og frem. Det er det jeg virkelig ønsker, og da skal kameraet være med hvor enn jeg går. Selvfølgelig kommer jeg til å ta hensyn til folk som ikke vil være på bloggen og ting som ikke skal på bloggen, men jeg vil prøve å vise dere mer av hvordan mitt liv er. Være en bedre blogger ved å ta med meg kameraet oftere enn jeg har gjort tidligere, og ikke rosemale absolutt alt slik jeg føler jeg har gjort før. Har jeg hatt en dårlig dag tidligere, har jeg bare latt vær å skrive om det for eksempel. Da har jeg bare latt vær å blogge, men nå vil jeg heller ta dere med på det. Da vil jeg åpne meg litt mer opp, noe jeg vet dere som lesere også setter pris på. Slik som jeg egentlig gjør nå også.. Dette blogginnlegget er noe jeg aldri hadde turt å legge ut tidligere, på grunn av at jeg er redd for reaksjonene rundt det, men nå er det på tide jeg legger bort usikkerheten min, og skriver akkurat det jeg tenker på og mener.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg