Oppskrift – Laks i fløtesaus

Hei fine dere. Denne dagen på jobb ble snudd litt opp ned, når jeg ble nødt til å hjelpe en annen kollega med å ta noen pakker, da jeg nesten var ferdig med mine leveringer tidlig på dagen. Ikke at det gjorde meg noe, jeg vet at det er viktig å hjelpe til der man kan og det ble satt pris på at jeg kunne ta de. Jeg var derfor ikke hjemme før litt over kl 16 i dag, og da luftet jeg hunden, tok en god dusj også startet jeg på middagen. Så det har gått litt i ett siden jeg kom hjem, men jeg bestemte meg for å ta bilder underveis i middagskokkeleringen, slik at jeg kunne dele oppskriften med dere.

Du trenger: 1. 4 laksefileer 2. 1 pose boil in bag jasminris eller basmatiris 3. Ønsket mengde grønnsaker (jeg bruker som regel en frossen blanding) 4. 3 dl fløte 5. Salt og sitronpepper til krydring

Slik går du fram:

1. Start med å sette risen på kok etter anvisning på pakken.

2. Når risen er satt på, kuttes laksen i biter før den legges i stekepannen med en klatt med stekesmør. Dryss litt salt og sitronpepper over, mens fisken gjennomstekes.

3. Når fisken er stekt ferdig, tilsett 3 dl fløte og la det koke i 5-7 minutter. Smak gjerne til med mer salt og sitronpepper.

4. Damp de fryste grønnsakene helt til slutt, og server straks de er ferdig dampet. (Eventuelt kok opp grønnsaker om det brukes ferske.)

Håper det faller i smak, om dere tester det ut. <3

Følg meg gjerne på Instagram her – YouTube her – Snapchat: mailinnaske

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg