Snart fagprøve og leting etter ny jobb

Heisann sveisann! Der var blogglysten omsider tilbake igjen, og da må den utnyttes til det fulle. Det er spennende ting som skjer denne måneden her, og hva er vel bedre enn å starte bloggingen den første høstmåneden? Dette blogginnlegget er forhåndsskrevet, siden det ble litt sent å publisere i går kveld.

Grunnen til at dette er en spennende måned, er fordi jeg finner ut om jeg blir industrimekaniker eller ei. Fagprøven nærmer seg med stormskritt, og nervene er i høyspenn kjenner jeg! Det øves, øves og øves litt mer, men helt klar blir jeg nok aldri til det som venter meg. Det skumleste med det hele, er at jeg ikke vet noe som helst om hvilken ventil jeg får, hvilken dreieoppgave det blir eller hvilken sveise/skjærebrenningsoppgave jeg ender opp med. Huff, jeg kjenner jeg stresser sånn, haha. Det er vel relativt normalt tenker jeg meg, men jeg er som regel alltid stressa, så stressbarometeret mitt når nye høyder i disse dager. Jeg må bare prøve å fortelle meg selv at jeg må stresse ned, og at jeg skal klare dette!

Ellers er jeg jo på jakt etter en ny jobb, da korona ødela sjansen min til å fortsette der jeg har vært i lære. Slik er det i disse dager, men problemet er at jeg ikke føler at jeg kan søke jobb, før jeg har fagbrev i boks. Noe som gjør det litt problematisk å vite at jeg ikke har særlig lenge igjen av kontrakten min der jeg er. Etter fagprøven og om jeg får fagbrevet, er det en måned igjen der, før jeg må komme meg ut i en ny jobb. Det verste er vel egentlig at jeg ikke aner hva jeg ønsker å jobbe med etter på… Jeg ser egentlig på alt mulig akkurat nå, men jeg har egentlig et høyt ønske om å starte min egen bedrift. Jeg har sett på muligheten for å starte som fotograf, for det er virkelig et yrke jeg trivdes i når jeg jobbet som det. Vel og merke som skolefotograf, med gud hvor gøy det var. Det savner jeg skikkelig, og det hadde vært så gøy å kunne startet for seg selv med fotografering! Jeg har litt jeg må lære meg, men jeg er en lærevillig person, så det skal ikke bli noe problem. Etter å ha snakket med ei som jobber som fotograf har jeg vært litt frem og tilbake om jeg skal gjøre det, men det går så klart an å starte i det lille i ett år og to, før jeg kanskje til slutt kan leve av det. Jeg får se på det når fagbrevet er i boks!

Jeg merket det ble en del tanker i dette blogginnlegget, men det var befriende å få de ned skriftlig. Jeg er bare veldig usikker på hvordan de neste månedene vil se ut, og det kjenner jeg at stresser meg egentlig veldig. Det er mye å ta stilling til, og i disse koronatider er alt så usikkert når det kommer til arbeidsmarkedet i tillegg. Jeg håper bare at alt ordner seg, og at jeg først og fremst klarer fagprøven i slutten av denne måneden, det er målet jeg jobber mot nå. <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg